Ana Sayfa Projelerimiz E-Devlet Projeleri Belediye Yaşamı Kolaylaştırıyor

Belediye Yaşamı Kolaylaştırıyor

Denizli Belediyesi, vatandaşların belediyeyle olan işlemlerini kolaylaştırmak için alış veriş merkezlerinde Kiosk uygulaması başlattı. Vatandaşlar söz konusu sistemle, belediyeye hiç gelmeden belediyeyle olan tüm ödemelerini yapabildikleri gibi evrak takip işlemlerinden nöbetçi eczaneye kadar birçok bilgiye de anında ulaşabiliyor.
   Belediye Bilgi İşlem Müdürlüğü, işlem aşamalarını kolaylaştırmak ve vatandaşların belediyeye gelerek zaman harcamalarını önlemek adına yeni bir uygulama başlattı.
   Uygulamayla ilk olarak, Sümerpark, Forum Çamlık ve Teraspark gibi alış veriş merkezlerine Kiosk denilen ödeme ve bilgi edinme cihazı yerleştirildi. Abone numarası, belediye sicil numarası, vergi numarası yada T.C kimlik numarasını giren herkes, kredi kartıyla ödemelerini söz konusu cihazdan hiçbir ek ücret ödemeden yapabiliyor. Kiosk’la vatandaşlar, belediyeye olan borçlarını anında öğrenebiliyor ve kredi kartıyla su faturası, emlak ve çevre temizlik vergisi gibi faturalarını sıraya bile girmeden, belediyeye gelip yorulmadan rahatlıkla ödeyebiliyor. Cihaz ödemelere ek olarak, evrak takip işlemleri, adres sorgulama, mezarlık bilgi sistemi, nöbetçi eczaneler, otobüs güzergah ve saatleri ile kültür-sanat etkinlikleri alanındaki güncel bilgileri de vatandaşlara sunuyor.
   Bu program sayesinde belediyenin merkez veznelerindeki yoğunlukta bir nebze azaldı. KIOSK, ihtiyaç duyulan yerlere ve vatandaşların sıklıkla bulundukları bölgelere yerleştirilecek.